Vragen over online en offline mogelijkheden? Mail ons of bel 085-0604 546

45 Social accounts

Wij beheren:

De kracht van een mobiele website

Websites worden steeds meer bekeken met een smartphone, meer zelfs dan met een desktop. Het is dus erg belangrijk dat de mobiele versie van je website goed weergegeven wordt zodat je geen klanten misloopt. Maar hoe doe je dat? De cijfers achter mobiele websitebezoeken.

Natuurlijk moet de lay out van de website rekening houden met andere schermafmetingen, knoppen worden groter en je wilt niet horizontaal hoeven scrollen om alles te kunnen zien. Dat noemen we “responsiveness”, de website past zich aan aan het device. 68% geeft aan een website te verlaten als deze niet responsive is (Bron: Bright Edge Mobile Share Report). Hier houdt het echter niet op.

Wanneer een bezoeker binnenkomt op een mobiele pagina besluit hij binnen 5 tot 7 seconden of dit is wat hij zocht (Bron: Baymard Institute). Is dat het niet dan is de bezoeker weer weg. Bij een mobiele weergave zet je dus het beste de belangrijke informatie direct in het zicht.

61% van de mobiele zoekopdrachten resulteert in telefonisch contact met een bedrijf, aldus Google. Het is dus helemaal geen gek idee om een telefoonnummer bovenaan je website neer te zetten. Of beter nog, een knop waarmee de bezoeker direct telefonisch contact kan zoeken.

Mobiele telefoons zijn weliswaar steeds krachtiger geworden maar vaak is de internetverbinding onderweg minder snel dan thuis, een mobiele website moet dus licht zijn om deze snel te kunnen inladen. 74% van de consumenten geeft aan na 5 seconden wachten de website te verlaten.

Terug naar het nieuwsoverzicht